Annonsering på Instagram erbjuder ditt företag en möjlighet att marknadsföra er mot användare på den sociala plattformen. Idag är det möjligt att på ett enkelt sätt skapa annonskampanjer som vänder sig till potentiella kunder. Användarna ifråga kan befinna sig i alla de olika delarna av den berömda säljtratten, dock endast i en del av denna åt gången. Framför allt är denna annonsering på Instagram ett effektivt sätt att öka varumärkeskännedomen och samtidigt driva trafik att konvertera.

Men finns det då stöd för att så är fallet? Ja, läs vidare så ska vi förklara!

Därför bör du ge annonsering på Instagram en ärlig chans

Skälen till att du bör ge annonsering på Instagram en ärlig chans är flera:

  • Annonserna är helt och hållet integrerade med Facebook-annonser. Det innebär att du kan dra nytta av de fantastiska möjligheter som det finns att anpassa annonser som Facebook erbjuder. Dessa har till exempel att göra med formateringen av annonserna men även möjligheten att rikta sig till specifika målgrupper. Kombinera detta med den höga nivå av engagemang som kännetecknar Instagram och du har en fullträff!
  • Användarna på Instagram är redo att interagera med varumärken. Detta gäller för övrigt inte bara för organiska inlägg på plattformen utan även för reklam på densamma. Undersökningar som har gjorts visar faktiskt att det är hela 58 gånger troligare att en användare interagerar med ditt varumärkes innehåll på Instagram än på Facebook! Motsvarande siffra när man jämför med Twitter är 120 gånger i Instagrams favör!
  • Instagrams användare är inte bara mer benägna att interagera med innehållet. Undersökningar visar även att det är 2,8 gånger högre sannolikhet att de faktiskt klickar sig vidare till den länkade landningssidan. Detta jämfört med motsvarande siffra på andra sociala nätverk. Dessutom är de inte bara mer benägna att klicka på annonsen och att gilla den – de minns även den efteråt i högre utsträckning.

Som du förstår är annonsering på Instagram en potentiell guldgruva för ditt företag och varumärke. Därför bör du inte dra dig för att annonsera på denna sociala plattform. Se istället till att göra slag i saken och köpa annonsering för att göra ditt innehåll synligt för din målgrupp!

Därför är annonsering på Instagram effektiv och viktig

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.